Üdv.
Kérdésem az lenne hogy van egy horizont amin itnc530 fut. A hiba hogy kör marásnál 4ponton érezhető látható hibát visz a marásba. A 4 pont az x-y tengely irányváltásánál jelentkezik. Volt kint szervíz ők cc-vel írtak kört úgy mérték digitális mérővel a hibát. Azt mondták jó. Ciklussal viszont minden esetben benne a hiba. Minél kisebb maróval csinálunk minél nagyobb átmérőt annál nagyobb a hiba. Találkoztatok már ilyennel? Van rá valami megoldás?
Itnc530 hiba?
Re: Itnc530 hiba?
Pontosan milyen eszközzel mértek? A mérésről készült jegyzőkönyvben (amit a digitális eszköz automatikusan generált) mekkora hiba látható?
A körnegyedeknél jelentkező irányváltási hiba nem ritkaság, különböző kialakítású gépeknél különböző okai lehetnek. Egy részük orvosolható a hajtások beállításával, más részük mechanikus javítást (irányváltási hézagok minimalizálása) igényel.
A körnegyedeknél jelentkező irányváltási hiba nem ritkaság, különböző kialakítású gépeknél különböző okai lehetnek. Egy részük orvosolható a hajtások beállításával, más részük mechanikus javítást (irányváltási hézagok minimalizálása) igényel.
Re: Itnc530 hiba?
Egy mitutoyo távolságmérővel mértek,amit összekapcsoltak egy laptoppal. 0,02on belüli szórás volt a körívben. Most probáltam lassú tolással a kijelzést átváltottam "lemarad"-ra és irányváltásnál 0.06-ot is ír a vezérlő. Érdemes ezt házilag babrálni valahogy vagy inkább szakember szükségeltetik. Amit tapasztaltam még hogy pl ha kézikerékkel akarok lejebb állni 0.02 az egy gyötrelem mert ott is elugrál a kijelzön megjelenő érték majd úgy korrigálja a méretet. Ezt óra is mutatja. Tehát én úgy gondolom az útmérőnek nem lehet hibája viszont az én tudásom eddig terjed.
Re: Itnc530 hiba?
A mechanikus kopások, holtjátékok keresése előtt feltétlenül ellenőrzendő a kenés hatékonysága.
Re: Itnc530 hiba?
2-3 éves gép de a kezdetektől ezt csinálja.
Re: Itnc530 hiba?
Horizont gép, gondolom csúszó és nem gördülő vezetékes. A tapadás miatt valamennyire fog ugrálni indulásnál, de a megfelelő olajjal ezt általában elfogadható mértékre lehet csökkenteni. Ha a motor és a golyósorsó között nem elég merev a hajtáslánc, akkor mindenféle rugalmas deformációk szintén ezt a hibát eredményezik (mintha egy gumiszalaggal húznánk egy súly a földön). A hajtás helytelen beszabályozása szintén eredményezheti a fenti hibát. És legvégül a különböző hézagok (támcsapágy, golyósorsó, stb) szintén hasonló problémát okozhatnak.