Oldal: 1 / 1

Itnc530 hiba?

Elküldve: 2018.09.12. 17:22
Szerző: kanocos
Üdv.
Kérdésem az lenne hogy van egy horizont amin itnc530 fut. A hiba hogy kör marásnál 4ponton érezhető látható hibát visz a marásba. A 4 pont az x-y tengely irányváltásánál jelentkezik. Volt kint szervíz ők cc-vel írtak kört úgy mérték digitális mérővel a hibát. Azt mondták jó. Ciklussal viszont minden esetben benne a hiba. Minél kisebb maróval csinálunk minél nagyobb átmérőt annál nagyobb a hiba. Találkoztatok már ilyennel? Van rá valami megoldás?

Re: Itnc530 hiba?

Elküldve: 2018.09.12. 18:05
Szerző: GO98
Pontosan milyen eszközzel mértek? A mérésről készült jegyzőkönyvben (amit a digitális eszköz automatikusan generált) mekkora hiba látható?
A körnegyedeknél jelentkező irányváltási hiba nem ritkaság, különböző kialakítású gépeknél különböző okai lehetnek. Egy részük orvosolható a hajtások beállításával, más részük mechanikus javítást (irányváltási hézagok minimalizálása) igényel.

Re: Itnc530 hiba?

Elküldve: 2018.09.12. 21:33
Szerző: kanocos
Egy mitutoyo távolságmérővel mértek,amit összekapcsoltak egy laptoppal. 0,02on belüli szórás volt a körívben. Most probáltam lassú tolással a kijelzést átváltottam "lemarad"-ra és irányváltásnál 0.06-ot is ír a vezérlő. Érdemes ezt házilag babrálni valahogy vagy inkább szakember szükségeltetik. Amit tapasztaltam még hogy pl ha kézikerékkel akarok lejebb állni 0.02 az egy gyötrelem mert ott is elugrál a kijelzön megjelenő érték majd úgy korrigálja a méretet. Ezt óra is mutatja. Tehát én úgy gondolom az útmérőnek nem lehet hibája viszont az én tudásom eddig terjed.

Re: Itnc530 hiba?

Elküldve: 2018.09.16. 13:06
Szerző: GO98
A mechanikus kopások, holtjátékok keresése előtt feltétlenül ellenőrzendő a kenés hatékonysága.

Re: Itnc530 hiba?

Elküldve: 2018.09.18. 15:20
Szerző: kanocos
2-3 éves gép de a kezdetektől ezt csinálja.

Re: Itnc530 hiba?

Elküldve: 2018.09.20. 08:17
Szerző: GO98
Horizont gép, gondolom csúszó és nem gördülő vezetékes. A tapadás miatt valamennyire fog ugrálni indulásnál, de a megfelelő olajjal ezt általában elfogadható mértékre lehet csökkenteni. Ha a motor és a golyósorsó között nem elég merev a hajtáslánc, akkor mindenféle rugalmas deformációk szintén ezt a hibát eredményezik (mintha egy gumiszalaggal húznánk egy súly a földön). A hajtás helytelen beszabályozása szintén eredményezheti a fenti hibát. És legvégül a különböző hézagok (támcsapágy, golyósorsó, stb) szintén hasonló problémát okozhatnak.